måndag 11 januari 2010

Vargarna i Skånes djurpark

Nu finns de inte längre, vargarna i Skånes djurpark. Alla är skjutna. Vargvalpen på bilden i mitt förra inlägg finns inte längre - om hon inte hann säljas till en annan park, förstås. I går grät jag, men sedann gick det över i ilska och jag skrev ett brev till de ansvariga för djurens skötsel i parken. Inte för att det betyder något - djuren finns ju inte längre. Men det var bättre att vara arg än förtvivlad. För mig själv. Jag undrar: delar man nu ut skinnen som bonus till personalen? För gott ingripande. Gott omhändertagande? Inget av det som sagts har fått mig att ändra uppfattning: detta var osannolikt illa skött, inkompetent, okunnigt och panikslaget. Utbildade djurskötare som skjuter en flock vargar som drabbas av förvirring när flocken splittras. Som om de gjorde något gravt fel när de lever efter sn instinkt. Arrgh!

Inga kommentarer: