måndag 31 december 2012

Nyårsafton 2012

Frågorna är viktigare än svaren - det är det många som hävdar. Antagligen har man rätt. Och just nu, klockan 13.30 den 31 december 2012, följer här ett antal frågor utan ett enda svar - kanske  dyker de upp under året som snart tar sin början? Nämligen:
Varför i hela världen börjar jag med en blogg om igen när jag redan två gånger bestämt mig för att det inte är något för mig? Har det hänt något nytt och viktigt sedan sist? Något jag vill dela med mig av? Är 2013 ett speciellt år? På vilket sätt, i så fall?
Som sagt, inga svar. Inte nu. Kanske aldrig.

Det här är både en epilog och en prolog - att se bakåt och lyssna framåt. Det ska bli intresant att se om jag lyckas med det konststycket, att hålla två bollar i luften, samtidigt. Visst vore det fegt att inte ens försöka?

3 kommentarer:

Karin på FOX sa...

Välkommen tillbaka! Jag ser fram emot att ta del av dina funderingar.
Kram
Karin

kerstin svea sa...

Så roligt att se dig här igen, Gull. Jag kommer att titta in då och då och ta del av dina visdomsord! :-)

gull åkerblom sa...

Karin och Kerstin,
Vad häpna ni gjorde mig - att jag redan blev synlig i den här världen. Roligt att träffas så här!
Kram.