onsdag 3 mars 2010

Emilys nya liv

Här är en av de fina bilder som kommer att finnas med i den näst sista boken om Emily -
Emilys nya liv.
I går fick jag se bilderna för första gången, och som vanligt blev jag glad. Karin (Södergran), "min" suveräna illustratör, har gjort det igen! Fångat stämningen, lagt till en dimension, fördjupat min berättelse. Aldrig kan jag i ord beskriva hur viktiga de är, bildmakarna.Deras blickar ser något annat än det jag ser, de tolkar min historia på sitt speciella sätt. De får mig som författare att läsa min egen text på ett nytt sätt, se mina personer ur en annan synvinkel.. Tack Karin! Än en gång...
Korrekturet är på väg, och snart åker hela paketet iväg till tryckeriet. Jag skulle tro att boken är klar någon gång i april-maj. Lika spännande varenda gång!

Inga kommentarer: