måndag 21 juni 2010

Sommarhälsning



Jag måste lämna in datorn för översyn - eftersom den hänger sig alldeles för ofta - så antagligen är det här det sista före månadsskiftet.


Mocci, vår lille Powder Puff (fast mest liknar han ett lamm), njuter av blommor och kryddor. Jag fångade honom med kameran från fåtöljen under kastanjen, dvs mitt nyfixade utearbetsrum.

Där har jag idag börjat skriva ner tankar om de fantasyförfattare vars böcker som jag just nu slukar, på den gamla, gamla bärbara, en IBM Think Pad. Plockade fram den ur garderoben för att skicka med den till sopstationen i förra veckan. Ångrade mig. Och se, den fungerar alldeles utmärkt.


Den är inte uppkopplad mot nätet så jag kan inte lockas att ge mig ut i rymden. Kanske fortsätter jag att skriva på den när jag återupptar författandet? Nästan som att skriva på en skrvmaskin är det - långsammare går det, väcker helt andra idéer.


Så en trevlig midsommar och fin sommar önskar jag er.

.

1 kommentar:

Monika Häägg sa...

Vilken härlig hund!
Önskar dig också en trevlig Midsommar!